11 januar 2015

Weekend




















































Så er det søndag aften og weekenden er slut.. Klokken er lidt over halv ni og jeg har siddet og kæmpet for at holde mig vågen siden vi spiste aftensmad.. Men jeg har heller ikke sovet i løbet af dagen i dag.. Jeg tror faktisk energien er ved at komme langsomt tilbage, men det har også været lidt hårdt i dag.. Hvis først jeg satte mig i sofaen, så kunne jeg godt mærke, hvor træt jeg blev! Så dér skulle jeg ikke sidde..! Vi har haft Anna i weekenden.. Der har været en periode, hvor hun prøvede grænser.. Hvis ikke hun fik sin vilje, satte hun sig til at skrige.. Men nu har hun vidst fundet ud af, at det ikke nytter noget ;) Men hun er stadig ikke helt god til at gøre, som der bliver sagt - når det bliver sagt.. Og så er hun vanvittigt god til, fx. at bede om mere mad og først når der er smurt en mad/øst op på hendes tallerken, siger hun, at hun ikke kan spise mere.. ARGH! Og det gør hun HVER gang.. Så nu har Morten og jeg aftalt, hvor meget mad hun får fremover, for vi ved jo, at hun bliver mæt! :) Overvejede kort, om hun bare skulle have maden og få at vide, at hun blev siddende til hun havde spist op... men det hjælper nok ikke noget? 
Vi sad også inde på hendes værelse i dag og spillede på trommer og keybord.. Først spillede Anna trommer og jeg spillede på keybord - Lille Peter edderkop ;) og så byttede vi.. (Hendes keybord spiller meget højt OG spiller en meget irriterende og larmede melodi, hver gang man tænder for det - plus man skal skrue ned for lyden hver gang man tænder det) Og Morten sagde til Anna, at hvis hun slukkede for keybordet, så skulle hun ikke tænde det igen! Derfor skulle hun IKKE slukke det.. Så kigger hun bare på ham og slukker det ...og tænder det igen.. Så jeg skyndte mig at slukke og tage det og sige, at hun LIGE havde fået at vide, at det skulle hun ikke gøre - så nu skulle vi bare ikke spille musik mere.. Jeg kunne godt se, at Anna blev helt fornærmet og godt vidste hun lige havde gjort noget, hun havde fået at vide hun ikke skulle.. Men jeg afledte bare hendes opmærksomhed og spurgte om vi skulle tegne med hendes nye tusser med glimmer på.. Og så kom hun over og valgte hvilken malebog hun ville male i - selvfølgelig den med Frost, Elsa og Anna ;)

Men vi har haft en dejlig weekend med den lille skurk ;) Nu håber jeg bare, at energien kommer helt tilbage i løbet af den kommende uge.. Jeg har fået taget nogle flere blodprøver, som jeg får svar på i morgen.. Håber faktisk ikke der er noget galt - håber det var medicinen, som nu også er sat lidt op.. Men det finder jeg ud af i morgen..

Jeg tror altså jeg bliver nødt til at gå i seng nu.. 20:46.. det kan man da godt! Ikke...?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar