16 oktober 2014

Når viljen slår lysten

































Jeg har tjekket vægten i dag.. Det går bare den forkerte vej og det er virkelig frustrerende!! Og her til aften har jeg bare haft så sindssygt meget lyst til min bearnaise pizza! Sådan HELT vildt, lige så jeg ikke kunne styrre mundvandet.. Jeg ringede både til Tvilling Mie OG mine forældre, for at få lidt støtte i at vælge noget andet.. Det endte med at jeg gik i Rema.. Dér gik jeg så rundt i over 30 minutter og ledte efter ét eller andet jeg kunne tage med hjem og spise, som var hurtigt, lækkert OG sundt.. Det var ikke let! Jeg endte med en af deres pastasalater med kylling - 365 kcal.. Det er da bedre end 1.500 kcal i en pizza!! Og fordi jeg havde været så sej at nøjes, så fortjente jeg også lige et glas rødvin til maden ;)

Min far var så sød, da jeg snakkede med ham, og han foreslog en masse mad, blandt andet en rugbrødsmad med æblebåde på.. hehe.. Det smager jo også dejligt! Det var bare SLET ikke i nærheden af, hvad jeg havde lyst til.. Men nogle gange skal man nok bare spise noget helt andet end man har lyst til og så skal lysten vel nok gå lidt væk, når man bliver mæt.. Selvom jeg stadig godt lidt kan mærke, at jeg har lyst til.... alt.. Kan ikke helt definere præcist HVAD jeg har lyst til... lyst brød med ost og marmelade, hvidt toast med den ulækre salami spegepølse, pizza, rundstykker.... omg jeg kunne blive ved!!

Men jeg bliver nødt til at undværre og istedet fokusere på, hvad det er jeg får istedet - en slankere krop!! Og det går jo (desværre) ikke så hurtigt.. Men jeg kan jo godt se i spejlet, at dellen er blevet mindre!! Og det er jo fordi jeg spiser anderledes end før..! Og jeg bliver også nødt til at tænke, at jeg ikke nægter mig selv noget! Jeg må gerne spise pizza, hvidt brød, chips, chokolade og alt hvad jeg overhovedet har lyst til!! Jeg VÆLGER bare at lade vær! Jeg vælger at være sund så jeg kan få den krop jeg drømmer om! Og det er jo ikke sådan, at jeg aldrig igen kan spise en pizza!! For når først jeg kan lide dét jeg ser i spejlet, så kan jeg jo skrue lidt op for kalorierne :) Så skal jeg jo ikke længere tabe mig.. Men jeg skal selvfølgelig spise usundt med måde.. men det må aldrig blive forbudt! Og det skal jeg huske..

Men lige nu skal jeg klappe mig selv på skulderen, fordi jeg ikke bestilte pizza og istedet spiste en pastasalat!! I morgen har jeg besluttet, at vi skal have frikadeller (RIGTIGE frikadeller!) med kartofler og råkost! ;) (Der var tilbud på hakket kalv og flæsk i Rema) :D hehe..

Nu vil jeg gå på Nutv og se Topmodel!!

3 kommentarer:

  1. Rugbrød med æblebåde?? Det lyder fandme mærkeligt :p
    Jeg har fået bearnaise pizzaen i dag! Hov :b

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha ja har du aldrig fået sådanne madder som lille? Bananmad, æblemad, rosinmad osv.. ;) Smager dejligt!
      Uhm den pizza er altså også bare GUF!! ;D Håber du nød den lidt for mig også :D

      Slet
    2. Jo, bananmad og rosinmad :p men aldrig æblemad, haha.
      Kan du tro ;) men det er også slut nu. Så joiner jeg dig i sundhedshelvedet ;)

      Slet