14 oktober 2014

Min nye hue med "pels"






























































Én af de få ting jeg købte i lørdags, da jeg var på shoppetur, var denne hue :) Jeg har længe haft en idé om, at jeg skulle have en hue med pelskvast.. Dem kan man så åbenbart få overalt nu.. Og jeg kunne slet ikke stå for den sart lyserøde farve (surprice) ;) Og så kan jeg også godt lide, at pelskvasten ikke er lavet af ægte pels.. Jeg har ellers ejet forskellige kaniner.. men det er som om jeg ikke længere kan få mig selv til at købe rigtig pels..? Jeg tror jeg har set lidt for mange videoer af stakkels dyr, der bliver flået levende og det kan jeg slet ikke holde ud at tænke på.. Man kan jo ikke vide, hvor pelsen stammer fra! Så flere huer med vaskebjørnspels.. Og jo de var da flotte - men jeg skal bare ikke eje sådan en..

Jeg kan huske, da jeg var igang med uddannelsen til skrædder, der skulle vi alle sammen også prøve at arbejde med pels.. Jeg fik en ræv.. altså bare pelsen!! Og den var jo ordnet og det hele.. Men jeg kunne bare slet ikke lide at røre ved den.. Jo udenpå.. Men vi skulle jo stå og arbejde med "indersiden".. strække skindet osv.. Det brød jeg mig bare SLET ikke om.. Min rævepelskrave blev heller aldrig færdig.. Der er også bare noget lidt ulækkert i at rende rundt med en død ræv om halsen....? "Nej nej, vi giver den bare et par plastikøjne og en fin ny næse, så ser den da godt ud..." -Nej..! Men, om sølvræven, der kom ind en af dagene var flot!? Åh jo! Det var en af de smukkeste pelse jeg nogensinde har set! Stor og lækker og puffy og blød!! ...men det var stadig en røv...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar