29 oktober 2014

Livsstilsændringen - bump på vejen

































Tiden flyver afsted! Det er snart den 1. november, jeg er for længst færdig på kursus, og så har jeg lige ligget syg i en uge.. Mit vægttabsprojekt har stået lidt på standby og det har den sunde livsstil også! Jeg har seriøst i hele sidste uge præsteret at inhalere hele 4 pizzaer! Det er altså lidt klamt.... Heldigvis har jeg ikke engang taget 1 kg på! 

Jeg har tænkt lidt over det med mit vægttab, og hvis jeg skruer lidt ned for mine forventninger og sigter efter at tabe 2 kg om måneden, så har jeg smidt 12 kg til 1. maj! Og det er jo faktisk ret fedt at tænke på! (Og så vejer jeg omkring 70 kg til nytår.. Måske endda 69,9 kg).. Men den eneste der kan få det til at ske er mig..

Der skal i hvert fald ske nogle ændringer, nu hvor jeg er blevet rask! Jeg skal tilbage i de sunde vaner! Vægten ligger stadig et sted i 73'erne.. Laveste vægt under mit vægttab er 72,6 kg, så der er jo ikke langt derned! Somme tider tænker jeg lidt, hvor svært det kan være!? Det er ren fysik! Man skal bare indtage færre kcal end man forbrænder! Jeg er ikke helt sikker på, hvad det er, der bliver ved med at spænde ben for mig? Mig selv?

Jeg har tabt 8 kg indtil nu.. Det er snart 1 år siden, jeg trådte op på vægten og den viste 81 kg.. Så det er jo ikke et hurtigt vægttab, men der har også været pauser.. Fx. tidligt i foråret, hvor jeg røg ned i noget depression.. Så der har været et par bump på vejen, men så længe jeg bare svinger et par kg og ikke tager det hele på igen, så går det jo den rigtige vej!

Mens jeg har siddet og skrevet det her indlæg, er jeg faktisk blevet mere motiveret for, at det sagtens kan lykkes mig at smide de skide kg! ;) De høre slet ikke til på min krop! Og det er jo heldigvis helt op til mig at bestemme om de skal være her eller ej!! Og det vælger jeg, at de IKKE skal!

Min madplan for i morgen:

Morgen: All Bran med skummetmælk
Middag: Sund tunmousse på rugbrød
Aften: Kylling og grøntsager
Mellemmåltider (hvis jeg er sulten): hjemmelavet knækbrød

Ingen kommentarer:

Send en kommentar