05 oktober 2014

Hård weekend - hård uge

































Så er weekenden snart slut.. Kæreste Morten og jeg har haft hans datter, Anna, på besøg hele weekenden.. Mens Morten var til fodbold i går, samlede Anna og jeg kastanjer og fodrede ænder.. Vi nåede bare ikke at lave kastanjedyr, men det når vi nok næste gang hun kommer ;) Og puh hun prøver grænser af.. Det er lidt svært, når jeg kun er mig sammen med hende og skal sætte grænser.. fx. da vi skulle spise frokost i går.. Hun var åbenbart slet ikke sulten, og så begyndte hun at fare rundt på stolen.. Jeg bad hende om at sidde pænt, men hun kiggede bare på mig og blev ved... og ved og ved.. Det hjalp ikke engang, da jeg meget bestemt og med let hævet stemme sagde til hende, at hun skulle sætte sig ordenligt og spise sin mad.. Hun havde bare ballade i øjnene.. ARGH!.. Så jeg hævede stemmen lidt mere.. Så frøs hun bare i den stilling hun sad i... og så begyndte hun at græde (skrige).. Hvad gør man i de situationer..?? Jeg kan jo ikke bare rejse mig og gå, og jeg vil altså heller ikke sidde og se på, at hun ikke opfører sig ordenligt..? Men jeg forklarede hende, hvorfor jeg blev vred.. og så fik hun lov at få et jumbo sugerør i sin saftevand.. Så var alt godt igen ;)

I dag blev jeg hjemme, da Morten skulle til fodbold.. Han tog Anna med og satte hende af hos sine forældre, så de også kunne nå at være lidt sammen med hende.. Aaaarh ro.. Det er ikke fordi jeg ikke elsker, når Anna kommer på weekend! Det har bare været en lidt hård uge og tror bare jeg havde brug for at være mig selv.. Det har jeg så været i dag.. Gik også en lang tur (1 time) i det gode vejr.. Jeg orkede egentlig ikke, men på den anden side ville jeg jo gerne ud i solen og så er det jo også godt at få brændt lidt kalorier af ;)

Jeg er super spændt på vejning i morgen! Okay indrømmet, så kom jeg sørme til  at veje mig i morges.. Jeg skulle lige tjekke, hvor meget jeg manglede til i morgen.. Jeg vil ikke afsløre noget, så i må tjekke ind i morgen :)
Det er gået godt med maden hele ugen - på nær i torsdags, hvor det bare var en lortedag, så der fik jeg burger og pomfritter med alt hvad der nu hører til.. Men det var også det eneste jeg spiste i torsdags.. var ikke lige på toppen, så var egentlig ikke så sulten.. Så det bliver spændende, hvad vægten viser i morgen tidlig!

2 kommentarer:

  1. Nu skal jeg ikke gøre mig klog på børneopdragelse, men hvis hun begynder at skrige, så havde jeg simpelthen ignoreret hende... Men synes også det er godt du forklare hende kort, hvorfor du er sur... men bliver hun ved... ignorer hende... eller fortsætter hun bare og hvis du ignorerer hende, så synes hun ikke det er sjovt ret længe...

    SvarSlet
    Svar
    1. Set i bagklogskabens lys kunne jeg også bare have sagt til hende, at hun tydeligvis var færdig med at spise, have taget hendes mad, hældt den i skraldespanden, sat mig til bords igen og bedt hende sidde pænt... Hun ville helt sikkert have brokket sig over, at jeg ville smide hendes mad ud, det ved jeg.. men så kan hun jo bare spise den! :b Og her hos os, der sidder man pænt ved bordet! OGSÅ selvom man ikke kan spise mere..! (og nej vi lader hende selvfølgelig ikke sidde helt indtil vi selv er færdige.. hun er jo kun (næsten) 3 år.. Men derfor kan hun godt lære at man sidder pænt og venter mens de andre også bliver færdige..

      Jeg kunne selvfølgelig også bare have spurgt hende om hun var færdig med at spise og så lagt hende i seng (middagslur)...

      Slet