28 april 2014

Ferien


























































Jeg har glædet mig til denne ferie siden i sommers, da jeg blev inviteret med! Nu er der kun 12 dage til vi rejser! Men nu er det sådan, at der er regler for ferie, når man er sygemeldt.. og den regel går ud på at... der ikke er nogen ferie!! Og så er det bare ærgeligt... Jeg var jo til møde på jobcenteret 9. april, hvor jeg fik at vide, at jeg skulle da ingen steder! Men det skal de heldigvis overhovedet ikke bestemme..

 Jeg havde efterfølgende fået at vide, at jeg godt kunne komme med på ferien, hvis jeg meldte mig rask dagen inden jeg tog afsted og meldte mig syg igen, når jeg kom hjem.. Eneste problem var, at det skulle aftales med min sagsbehandler, som jeg bare ikke har kunnet få fat på.. (Så er det altså ikke helt nemt, vel..) Men jeg ringede derop i fredags, hvor hun åbenbart ikke var der.. (ved ikke om hun holdt en forlænget påskeferie eller hvad, for jeg kunne slet ikke komme i kontakt med hende i hele sidste uge...) Men jeg fik fat i en anden.. og hun sagde, at ja nu kunne jeg jo ikke være sikker på, at jeg bare kunne komme afsted, som jeg havde fået at vide, for det var en aftale jeg skulle lave med min sagsbehandler (som ikke var der)... Og reglen om ferie hedder, at man (hvis man er raskmeldt) skal melde ferie senest 2 uger inden man afholder sin ferie.. Og det var jo i fredags.. Og eftersom jeg ikke kunne få fat i min sagsbehandler, tog jeg sagen i egen hånd og meldte mig rask!! ....så nu er jeg 100% sikker på, at jeg skal med på ferie, for nu har jeg meldt ferie... ;) Så må jeg jo se, om jobcenteret når at få sendt mig i noget aktivering... mon dog.. ;) Det gav helt sikkert lidt ro på hele situationen, at jeg nu med 100% sikkerhed ved, at jeg skal med på denne her ferie, som jeg har glædet mig til så længe.. :) Og hvis det går helt galt, når jeg kommer hjem, så kan jeg altid sygemelde mig igen..

Jeg er spændt på at komme derned! Vi skal til Mallorca.. Planen var ellers at vi skulle til Fuerteventura og bo på R2 Hotel Bahia Playa, men prisen blev bare VED med at stige.. Så den plan blev droppet igen.. Det kan godt være, at det er et vildt lækkert hotel, men når prisen bare er sindssyg, så kan det jo ikke hjælpe noget.. Og det jeg selv forventer er bare en pool, en seng at sove i og masser af sol.. resten er bare luksus ;) Men der ser nu også lækkert nok ud, der hvor vi skal hen.. Bare tjek billederne! :) Jeg glæder mig - det er min 3. ferie sydpå, ever.. ;) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar