04 februar 2014

Hjemmelavet knækbrød



































I dag har jeg bagt knækbrød.. Det er første forsøg.. Det gik overraskende godt - det er slet ikke svært! Smid kernerne i blød i noget vand sammen med lidt salt og 1 æg.. Glat det ud på en bageplade og bag det i ovnen.. Done! ;) Og så smager det helt vildt lækkert! Mit blev lige til den tynde side, men det gør jo ikke smagen dårligere.. :) Mmmm..

Opskriften:
2 dl hørfrø
1½ dl græskarkerner
1 dl sesamfrø

1 dl solsikkefrø
1 tsk salt
1½ dl koldt vand
1 æg

Hæld alle kerner i en skål og tilsæt salt, vand og et pisket æg. Lad det stå og trække i 1 time. Hæld det hele ud på en bageplade med bagepapir og bag det i 2 timer ved 125 grader.

Jeg valgte at dele "dejen" med en kniv inden jeg satte det i ovnen, så jeg på forhånd havde de stykker jeg ønskede.. Super lækre og nemme knækbrød! ;) Jeg har selv lige spist 2 stykker med ost.. Mmmmm!!

3 kommentarer:

  1. Hjemmelavet knækbrød er bare SÅ godt, kan næsten dufte dem.

    - Anne

    SvarSlet
  2. Tak for opskrift, det må prøves :D

    SvarSlet
  3. Hej!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet