05 januar 2014

Livsstilsændringen






































Lige nu er det dette billede jeg kigger på og drømmer at det er mig :b haha.. Ja.. er jeg den eneste der gør sådan??

Kæreste Morten og jeg lavede madplan sidste weekend og havde handlet ind til hele ugen.. I går havde jeg besluttet, at jeg måtte spise lige præcis, hvad jeg havde lyst til.. For jeg tror ikke på, at jeg ville kunne holde til at leve udelukkende af sund mad ;) Der skal være plads til lidt usundt ellers ender jeg bare med at impulskøbe en masse crap og æde det hele på én gang.. 

Alle de millioner af gange jeg har prøvet at starte en sund livsstil og har haft sådan en "æde-dag", er jeg altid faldet i igen, fordi jeg tænker, at så kan det hele også bare være ligemeget.. (Selvom det kan det jo ikke....) Men i dag har jeg været glad for, at min kæreste er med på den sunde livsstil OG at vi havde lavet en madplan - ellers var jeg altså røget i pizza-fælden!! Men det gjorde jeg ikke! Vi har spist tunfrikadeller, ovnkartofler og salat til aften! ;D SÅDAN!

Vi har lavet et slags væddemål om at vi begge to skal tabe 15 kg.. Morten mener sagtens vi kan nå det inden uge 20, hvor vi skal på ferie.. Jeg tvivler altså lidt, men nu må vi se.. Det føles i hvert fald meget mere overskueligt, når jeg ved, at jeg ikke er helt alene om det.. Og jeg ved at jeg har tænkt så mange gange, at NU taber jeg mig.. Men er altid røget i .. Det føles bare anderledes denne gang.. Jeg tror, at jeg rent faktisk tror mere på det denne gang.. 

Så selvfølgelig skal det nok lykkes nu! Det går jo super godt! Og jeg overlevede min "æde-dag", hvor vi endda fik sund aftensmad! -Vi startede dagen med rundstykker (fordi det havde jeg haft lyst til hele ugen), og da vi havde sovet længe, var det nærmest middagsmad.. Om eftermiddagen fik jeg et æble og til aften fik vi kylling og salat.. Så syntes jeg godt, at jeg kunne retfærdiggøre min ædedag ved senere, at spise slik og popcorn i biffen! ;) Jeg havde jo spist super sund aftensmad.. på min "æde-dag"!!!

Vi vejede os begge to 1. januar og så er det meningen at Morten vil veje sig hver mandag.. men jeg tror jeg vælger lørdag.. Så kan jeg se, hvor godt det er gået i løbet af ugen og så have min "æde-dag" ;) Nåh, men vejede mig jo i går, for var så spændt på at se, om det var sket noget.. Og der var allerede røget 1½ kg.. Og jojo det er selvfølgelig bare væske, men det var stadig dejligt :D

Jeg er sikker på, vi nok skal klare det!!

4 kommentarer:

  1. Jeg har også ændret baggrunden på min mobil til et lignende billede :p så er der motivation mange gange om dagen haha :D

    Du er sgu sej :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Tak :D Ja det er godt med lidt inspiration til, hvordan det nu liiiige er man gerne vil se ud engang ;) Lige nu er jeg gået i seng... har sådan lyst til alt muligt.. og det er vel egentlig også okay at have lyst til crap... så længe jeg ikke spiser det... jeg skal altså lige lære at tackle den følelse og ikke bare reagere på den, som jeg plejede at gøre.. det er ikke så let.. så nu er jeg gået i seng og nørder tumblr, så jeg kan huske mig selv på, hvorfor jeg har spist så sundt hele dagen... og hele dagen i går.. og faktisk spist fornuftigt i 1 uge nu (på nær nytår og i lørdags, selvom jeg jo stadig faktisk har klaret de to dage virkelig flot også...) ...tilbage til tumblr!! ;)

      Slet
    3. Jeg tror lysten til crap forsvinder lidt, når man vænner sig til det nye :)

      Slet