25 november 2013

Ville ønske jeg kunne hjælpe















































I kender sikkert godt til dét, at én man holder virkelig meget af, er rigtig ked af det pga. en x... Og man føler sig nogle gange bare helt magtesløs og aner ikke, hvad man skal gøre, for at hjælpe - udover selvfølgelig at lytte.. Men man kan jo ikke bare fjerne smerten..

Jeg ville sådan ønske, at jeg kunne spole tiden lidt under 1 år tilbage og banke lidt fornuft ind i hovedet på min kære tvilling, Mie.. For det er nemlig snart 1 år siden hende og kæresten gik fra hinanden..

Han har i forvejen 2 børn og har været gift.. Og pludselig - efter de havde været kærester i 8-9 mdr vil han åbenbart pludselig alligevel ikke have børn? (Og han havde også før han mødte Mie besluttet, at han ikke skulle have flere og kom under kniven) Så i princippet KAN han slet ikke få børn! ...pludselig ændrede han igen mening og det er så her jeg ville ønske, at Mie bare havde sagt SKRID... Ikke fordi jeg ikke kan lide ham.. Ikke fordi han ikke er super flink! Men fordi han ikke kan give hende dét hun ønsker sig aller mest!!

Og siden de gik fra hinanden, har hun ville have ham tilbage.. Og det har han så udnyttet.. (føler jeg).. Jeg ville sådan ønske, at han havde sagt dengang, som han har sagt nu - nemlig at de ikke skal se hinanden mere.. For så ville Mie være over ham nu og ikke sidde og græde igen.. 

Jeg ved godt, hvor hårdt det er, når man elsker hinanden (eller den ene i hvert fald elsker den anden - og den anden ikke kan lide at sige nej eller såre..??) Men der er intet jeg kan sige eller gøre, som får Mie til at blive glad igen.. Ikke lige nu i hvert fald.. Jeg kan bare håbe på, at hun indser, at hun spilder sin tid med ham.. Ikke fordi de ikke elsker hinanden.. Men fordi han ikke KAN give hende de børn hun drømmer om.. Og selvom han kunne, så VIL han ikke.. og det ville jeg bare ønske, at hun kunne forstå - så hun kan lade ham gå..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar