29 november 2013

Hjemmelavet dadelkugler



















Her den anden dag, da jeg nørdede rundt og tjekkede blogs, faldt jeg over disse dadelkugler.. (og jeg har ingen idé om, hvilken blog det var?? ups..) Men hun havde vidst fundet både billeder og opskrift på google...? Well.. Jeg tyvstjal lige opskriften, for jeg var nysgerrig.. Og selvom jeg aldrig nogensinde tror, at jeg har smagt på en dadel i mit liv, så var jeg sikker på, at jeg skulle prøve at lave disse kugler ;)

Det eneste jeg manglede, for at kunne lave dem, var stenfri dadler.. Og altså jeg gik efter de helt friske dadler, men det måtte jeg jo opgive.. Jeg var ikke engang sikker på, hvad jeg helt præcist skulle lede efter, for hvordan ser sådan en ud? :D haha.. Men Tvilling Mie var min redning, for hun fandt nogle, der så nogenlunde brugbare ud ;)

Så blender man "bare" dadler og mandler (Jeg tog 100 g dadler og 50 g mandler).. Og så gik jeg ellers igang med at smadre min stavblender.. Puh, den lugtede lidt brændt bagefter.. Hov..?

Da jeg havde blendet dadler og mandler til en konsistens, jeg mente var rigtig, blandede jeg 50 g havregryn, 2 spsk kakao og lidt vand i.. Jeg kunne helt sikkert have nøjedes med 1 spskfuld! Men de er faktisk blevet rigtig gode! De smager egentlig ret meget som havregrynskugler.. 

Jeg skal have dadelkuglerne og en masse andet slik og konfekt med til familiejulefrokost i morgen eftermiddag.. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar