03 oktober 2013

Rod i SU'en






































Min torsdag startede med, at jeg skulle have fat i SU-damen på min skole.. for.. Oh God - det har jeg slet ikke fortalt! Min SU er da gået helt i kage i denne måned.. Det er min aller sidste måned på SU (ever - forhåbentlig) og så fucker den bare helt up - of cause! Men det startede tirsdag aften, hvor jeg lige ville betale regninger.. og så har jeg bare ingen penge.. WHATTHEFUCK? ...hmm.. Og altså jeg plejer jo også at få SU-lån - og jaja det skulle jeg selv søge, men.. årgh!

Det hele startede i maj måned, hvor jeg desværre blev sygemeldt, så derfor er jeg i praktik nu.. Så skulle jeg jo forlænges 1 måned på min uddannelse, så jeg fik oktober med.. Jeg spurgte allerede ind til SUen i maj måned, men ih dog, det skulle jeg da virkelig ikke bekymre mig om allerede - det kunne vente til efter sommerferien - nåh ok.. Og sommeren gik og jeg startede i skole og så gik jeg ind til min studievejleder og spurgte igen.. Denne gang gik vi sammen ned til SU-damen, som fik de oplysninger hun skulle bruge - og så skulle jeg ikke tænke mere over dét - fik jeg at vide, så det gjorde jeg ikke... Indtil tirsdag aften.. For hvad var nu dét? Ingen penge!? ..eller jo 4.500 kroner mindre end jeg plejede at få.. Chok altså!

Der er et eller andet med skatten, der gør, at selve min SU er skåret ned med 1.600 kroner.. udover dét har jeg jo - sjovt nok - ikke fået SU-lån, for det skulle jeg selv have søgt (det tænkte jeg jo bare ikke lige over, og det var der åbenbart heller ingen andre der gjorde?) Men jeg ringede så til den rare SU-dame i morges, for jeg kunne da virkelig slet ikke finde rundt på SU-hjemmesiden.. Desværre kunne SU-damen ikke hjælpe mig.. Heldigvis er jeg klog.. (ja haha) så jeg tror faktisk jeg fandt ud af det! Fik i hvert fald søgt igen.. Lidt senere lå der en besked på min telefonsvare fra SU-damen, hvor hun stolt fortalte, at nu havde hun fået det til at virke..! ..kunne ikke lade vær med at smile lidt for mig selv, for det var jo mig, der havde været inde og finde ud af det, så hun nu kunne se på sin computer, at der var sket ét eller andet.... 

Well, sikke dog en gang rod altså.. Ej jeg kan virkelig få helt ondt i maven over sådan noget med penge og økonomi.. Det ér bare ikke min stærke side!

Nåh, men det var så min morgen ;) Resten af dagen har jeg brugt i praktikken og da jeg fik fri mødtes jeg med Tvilling Mie på banen og så tog vi op og træne.. Bare lidt på løbebånd.. Bagefter spiste vi spaghetti med kødsovs hjemme hos Mie, så Topmodel og overførte de billeder, som Mie tog hos Veninde Majbritt til min eksterne harddisk.. Jeg har overført dem til Dropbox, så Majbritt og Rasmus kan vælge, hvilke billeder, de bedst kan lide og som jeg skal redigere, så de kan få dem fremkaldt.. Jeg har ligget og sorteret i billederne.. Mie havde knipset over 700 billeder, som jeg fik redigeret ned til 192.. Puha, det var lidt svært at vælge, men resten af udvælgelsen er op til Majbritt og Rasmus.. :)

Og nu vil jeg bare gerne sove.. Aaaah jeg elsker min hovedpude og dyne! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar