25 august 2013

Tanker



























Det er svært at få de positive tanker til at slå igennem alle de negative, synes jeg.. Skal jeg bare for evigt have det dårligt og bruge hver dag på at kæmpe en kamp jeg aldrig vinder? For jeg føler ikke at jeg kan vinde kampen mod depressionen.. Hver dag er en kamp om at komme igennem dagen og have det bare nogenlunde.. Og hvad hvis jeg vælger medicinen som en hjælp til at kunne kæmpe min kamp? Skal jeg så tage medicin altid? For nu har jeg jo prøvet at stoppe med medicinen 2 gange før - åbenbart uden held.. Jeg har prøvet en del forskellig slags medicin, forskellige mærker og doser, on/off i snart 5 år.. Hvor lang tid skal jeg blive ved? Og hvorfor er der ikke noget der virker? Og skal jeg så bare tage det for evigt?

Jeg kan ikke lade vær med at tænke over alt det her.. Nu nærmer efteråret sig jo og det bliver mørkere.. Får jeg det så værre? Skal jeg satse på, at motion er vejen frem? Hvad hvis det ikke er?

Og nu er det så, at jeg skal forsøge at se det hele i et positivt lys.. For er verden ikke bare, som man selv vælger at se den? Skulle jeg lige prøve de andre briller og opdage, at min verden slet ikke er så slem, som min hjerne prøver at bilde mig ind..? Jeg har verdens bedste og mest omsorgsfulde kæreste jeg overhovedet kunne ønske mig! Jeg har en familie, der holder af mig og er der for mig lige meget hvad der sker! Jeg er snart færdig med min uddannelse.. Jeg skal flytte sammen med min fantastiske kæreste.. Alt burde jo se rimelig lyst ud.. og jeg skal jo lære, at fokusere på alt det positive i mit liv.. Alt dét jeg har at være glad for.. Jeg har et ellers godt helbred, jeg er jo sund og rask ud over depressionen.. Jeg er jo ikke lam eller hjerneskadet.. og jeg kan bruge min krop, som jeg har lyst til.. Jeg kan træne den og spise sundt, så den har det godt.. Jeg er dygtig i skolen og jeg er også ret kreativ.. Jeg er faktisk dygtig til mange ting... Jeg mangler bare troen på, at det kan føre mig nogle steder hen.. Åh alle de tanker.. Måske skulle jeg bare gå i seng......

1 kommentar:

  1. Alle de gode ting du har skrevet her... skriv dem på et stykke papir og sig dem til dig selv i spejlet hver morgen og smil til dig selv.. så får du også et dejligt smil tilbage :D

    SvarSlet