18 juli 2013

Om at tage noget for givet



























Man gør det faktisk tit.. helt uden at tænke over det.. og det er netop dér, man kan risikere, at gå glip af glæden ved livet! Når man tager noget for givet.. Man glemmer at lægge mærke til, hvor fantastisk dét man har er..

Jeg har prøvet det nogle gange.. hvor jeg virkelig pludselig opdagede, at jeg havde taget noget for givet.. 
Jeg oplever det virkelig meget nu.. med min krop.. Hvor har jeg dog været ked af min krop.. altid.. og hvor har det været spild af tid (og flot krop!) Hvis ikke det var brysterne, så var det maven.. senere fulgte resten af kroppen.. Og når jeg ser tilbage, fatter jeg ikke, at jeg var utilfreds.. Men der havde jeg jo heller ikke prøvet, at have det værre.. Hvor skulle jeg vide fra, at jeg skulle sætte stor pris på en flad mave, istedet for at være irriteret over, at jeg ikke havde særlig meget talje.. Men hvor skulle jeg vide fra, at det kunne være så meget værre, når jeg aldrig have prøvet det? Og det er nok dér problemet ligger..? Vi ved ikke, hvor godt vi har det, før vi bliver kastet endnu længere ud.. 

Men istedet for at fokusere al sin energi på alt dét vi hader eller ikke bryder os om ved os selv, skulle vi så ikke lige vende fokus over på alt det vi rent faktisk godt kan lide!? 

Og det gælder jo ikke kun mit eksempel med min krop.. Det gælder på alle områder! Det gælder om at nyde sin familie, så længe man har den. Om at elske sin kæreste fuldt ud og værdsætte ham for den han er og ikke bare være sur og blive uvenner, fordi han ikke havde taget opvasken, som du forventede at han gjorde.. Det gælder om, at elske sine venner og lade dem vide, at man altid er der, ligemeget hvad!

I bund og grund gælder det om, at nyde alle de små ting i livet og sætte pris på dem.. Fokusér på det positive i tilværelsen.. For SÅ slemt har vi det jo slet ikke! ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar