11 juli 2013

At sige nej






































Det har virkelig været svært for mig, at sige NEJ, når det har handlet om mad.. Og der er sikkert mange af jer, der kender til dét der med, at man liiige skal have en portion mere, fordi det smager godt.. Og nogle gange har jeg bare haft de sygeste cravings efter noget vildt usundt, og har ikke kunne ignorere dem.. Jeg VED det ikke er sundt eller godt for mig.. men jeg kan bare ikke lade vær.. Nogle gange cyklede jeg hele vejen i Netto KUN for at købe dét jeg havde lyst til, for så at cykle hjem og æde.. Det er mega pinligt, og jeg gjorde det altid KUN, når jeg var alene! For hvor fedt er det lige, at sidde og grovæde et eller andet klamt, hvis der er andre til stede! Jeg kan ikke lade vær med at tænke, at der sguda ikke findes andre mennesker, der er lige så klamme som mig! Og det er jo virkelig pinligt, at skrive det her, men hvordan regner folk ellers med, at jeg er blevet så fed?? Ja, gad vide, hvad andre mennesker egentlig tænker...?
Hver gang jeg ser mit eget spejlbillede, for eksempel i butiksvinduer, så tænker jeg.. Hold nu KÆFT, hvor er jeg blevet FED! ... det er næsten ikke til at fatte.. 

Og jeg har jo ville tabe mig lige siden jeg begyndte at tage på.. Jeg ville tabe mig dengang jeg vejede 55kg.. og dengang jeg kom op på 60kg... og da jeg kom op på 65kg... og 70kg... Det højeste vægten kom op på var 79,9kg... Og tit har jeg tænkt.. NU skal den fandme ALDRIG højere op! ...men det gik jo også skide godt, kan i nok se.. I virkeligheden bør jeg skide vægten et stykke og kigge mig i spejlet.. Og det fandt jeg jo virkelig ud af, sidst jeg blev vejet i fitness og havde taget 2kg på, men tabt mig i fedt.. Det er jo dét, jeg skal af med! ;)

Og jeg ved godt, der KUN er gået 2 dage, siden jeg åd chokoladekiks med skumfiduser på.. men altsååå.. De sidste 2 dage, har jeg bare været skide god! Ingen chokoladekiks hos Mie i går og ingen stor gammeldags isvaffel med Kæreste Morten i går aftes, selvom han fik en.. og ingen kage i dag, da min mor, far og Mie fik kage på en café oppe i byen! Jeg håber bare jeg kan blive ved med at modstå fristelserne.. Det har jeg jo virkelig ikke været god til.. Men jeg bliver nødt til at fokusere på, hvorfor jeg ikke vil spise alle de usunde ting! Jeg vil være glad for mig selv igen! Jeg vil kunne gå i kjoler og stiletter igen! Jeg vil kunne vise mig i bikini og shorts uden at være ved at DØ af flovhed! Og så vil jeg altså også meget gerne undgå at få alle de klamme livsstilssygdomme, der følger med fedme!

Jeg har lige regnet mit BMI ud.. 29,0.. Okay, så er jeg da "KUN" overvægtig, ikke FED.. Selvom jeg virkelig føler mig fed.. Jeg kan overhovedet slet ikke på NOGEN måde forestille mig, at være større end jeg er nu! Jeg ved slet ikke, hvordan jeg skulle kunne fungere normalt, hvis jeg tog mere på!! Jeg tror bare virkelig, det er begyndt at gå op for mig, hvor slemt det er......? 

Og nu ved jeg jo godt, at der findes mennesker ude i virkeligheden, der vejer mere end mig og det er jo op til dem.. Men jeg kan bare ikke forestille mig, at JEG skal veje mere.. ever! Og nu er jeg bare nået et punkt, hvor det virkelig er begyndt at gå op for mig, hvor klam jeg selv synes jeg er.. 

......føler mig virkelig heldig over, at jeg har en kæreste, der elsker mig, for mig... :D 

3 kommentarer:

  1. Du er ikke alene i det du skriver om, i toppen af indlægget!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, troede bare jeg var den eneste, der havde det sådan.. for ærligt, så har det virkelig været slemt! :O

      Slet
    2. Jeg kender det ALT for godt. Men du er bestemt ikke alene!

      Slet