22 august 2011

HOW I USED TO FEEL - MY STORY


Forestil dig, at vågne op en sommermorgen. Solen skinner, fuglene synger..
Alt burde være fantastisk.. Du er startet på en helt amazing uddannelse!
Du burde være tæt på lykkelig... Men øjnene der kigger på dig i spejlet er triste uden grund..

Det skete for mig i 2008.. Great.. en depression!
Jeg var sikker på, at despressioner kun var for dumme mennekser.. Svage mennesker!
Men det er ikke svage mennekser.. Det er stærke mennesker,
der har været stærke for længe uden mulighed for en pause..

Mens min depression blev værre og værre fulgte tankerne med..
Mine tanker styrrede mig.. Jeg havde ingen kontrol..
"Du er ikke noget værd!", "Du er klam og fed og doven!",
"Du fortjener ikke mad!", "Du fortjener ikke at leve!"...

Og jeg begyndte at spise mindre... Meget mindre..
Jeg blev bange og tog til lægen..
"Det er normalt, at man mister appetitten under en depression!"
...men jeg var jo sulten.. men jeg "måtte" ikke spise..
Jeg kan huske én aften.. Jeg lå i sengen..
Min mave knugede sig sammen af sult og det gjorde ondt!
Jeg var dårlig... men jeg måtte ikke!
Dagen efter, da jeg stod op og skulle i bad kolapsede jeg midt på gulvet..
Alt var sort .. min daværende kæreste kom med et glas saftevand..
Før jeg drak noget kravlede jeg ind til vægten..
Jeg havde tabt 1 kg siden dagen før..
Det eneste jeg tænkte var.. "Det var det hele værd!"...

Jeg prøvede senere, igen at tage til lægen..
"Du skal bare spise normalt!" ,
"Jeg kan da godt lige veje dig og så kan du ringe om 1 uge og få en ny tid,
så kan jeg da godt veje dig igen.."
Nej tak, jeg kan godt veje mig selv og jeg ved udemærket godt at jeg skal spise normalt!... :S

Jeg har aldrig i mit liv haft det SÅ dårligt, som jeg havde dengang!
Jeg måtte stoppe min uddannelse og flytte hjem til mine forældre..
Det var et stort nederlag.. Mistede kæresten, stoppede en fantastisk uddannelse...
Men jeg måtte bare op igen.. Startede på hg og alt gik helt fantastisk!
Jeg var endelig glad igen!
Jeg droppede min medicin (mod depression) i efteråret 2010...
Det skulle jeg ikke have gjort..
Det gik ned ad bakke igen og jeg måtte igen droppe uddannelsen..
Nu får jeg medicin igen og er startet forfra på hg-turbo..
Denne gang går intet galt! :)
Det er jeg fast besluttet på!

5 kommentarer:

  1. Held og lykke, Charlotte! Opfat det som en sejr, hvor langt du allerede er kommet. Det må være en rigtig hård kamp at kæmpe, men tak dig selv for, at du har valgt medicin for din depression. Jeg havde en meget nær ven, der nægtede at tage imod tilbuddet om medicin, da han blev ramt af en dyb depression. Den historie fik desværre en meget tragisk slutning. Jeg ønsker alt det bedste for dig, det er helt sikkert!

    SvarSlet
  2. Mange tak! :)
    Jeg kender også en der nægter medicin.. Synes det er ærgeligt, for man får det altså meget bedre!! Og jeg har det rigtig godt idag.. :)
    Jeg er ked af at høre om din ven :( Sådan noget er forfærdeligt.. Jeg har selv været lige på kanten (startede på medicin, men den hjalp ikke så måtte starte forfra med en anden slags...) Det er virkelig hårdt og man har det helt forfærdeligt!

    SvarSlet
  3. Kære Charlotte!
    Hvor er det flot af dig, at du vil dele dette med andre :)
    Jeg håber ikke du skal ned og vende flere gange i dit liv, det du har oplevet er vist rigeligt!
    Jeg vidste godt du havde haft det skidt før, min svigermor kender din ex-svigermor..
    Du tager den turbo-hg og sådan er det bare!
    Kæmpe krammer fra Rikke

    SvarSlet
  4. Jeg tænkte, at jeg lige så godt kunne dele det.. Det er jo sådan tingene er og det kan jeg ikke lave om på :) Og hvis andre kan finde trøst og støtte i det så er det jo kun et plus :)
    Jeg er fast besluttet på, at dette var sidste gang jeg har været nede.. Jeg har fået nogle redskaber, så jeg er godt rustet, hvis tingene pludselig ramler sammen :)
    Mange tak <3

    SvarSlet
  5. Charlotte jeg syntes det er så flot af dig at dele som Rikke siger, utrolig at dit mod er så stort når du i forvejen har eller er så svag..(Du ved hvad jeg mener) Jeg syntes du er sej og er sikker på du vil klare den turbo-hg, jeg tror i hvert fald på dig. <3 Stort knus og kram Baby

    SvarSlet